حضور فعال اعضای کانون های مساجد هرمزگان در مراسم استقبال از شهدای غواص

 

 حجت الاسلام احمد پهلوانی  با اشاره به آیه 169 سوره مبارکه آل عمران که می فرماید: «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»، بیان کرد: این آیه بیانگر جایگاه شهید نزد خداوند متعال است.

 

وی با اشاره به جایگاه و منزلت شهید و شهادت، گفت: شهدا انسان های الگو و نمونه ای بودند که با گذشتن از عزیزترین سرمایه یعنی جان خویش به مقامی بس رفیع در نزد پرودگار دست یافتند.

 

حجت السلام پهلوانی به عزت و سربلندی ملت ایران و امنیت و اقتدار نظام شکوهمند جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده ای در معادلات جهانی دارد، به برکت خون پاک شهداست.

 

این مقام مسئول، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی برای حفظ دستاوردهای نظام و دفاع از ارزش های انقلاب و نظام ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

وی افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در مراسم استقبال، وداع، تشیع و تدفین شهدای غواص حضوری فعال خواهند داشت.

 

برپایه این گزارش؛ کاروان شهدای گمنام صبح روز شنبه 17 مرداد از مرز استان کرمان با استقبال اقشار مختلف مردم وارد شهرستان رودان در شرق استان هرمزگان می شوند و پس از تشیع در روستاهای مختلف این شهرستان، مراسم وداع با شهدا شنبه شب در مسجد ابوالفضل(علیه السلام) رودان برگزار می شود.

 

بعد از ظهر روز یکشنبه 18 مرداد این کاروان به سمت بندرعباس حرکت می کند و پس از مراسم استقبال در میدان دفاع مقدس، هفت شهید گمنام از مقابل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به سمت امامزاده سید مظفر(علیه السلام) تشیع و سپس مراسم وداع با شهدا در صحن امامزاده برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ یکی از شهدا روز دوشنبه 19 مرداد در کوی ولیعصر(شهرک هدیش) منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس به خاک سپرده می شود و در روز سه شنبه 20 مرداد نیز پیکر مطهر 2 شهید سرافراز در شهر هشت بندی شهرستان میناب، 2 شهید در جزیره لارک شهرستان قشم و 2 شهید در شهر جناح شهرستان بستک پس از تشیع خاکسپاری خواهد شد.

 

پایان پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط آرش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)